Mipcom 2021, İçerik Pazarlaması dünyasına pandemi sonrası yeniden hareketlenmenin başladığını göstermiş oldu. Pandemi sonrası dünya yeni trendler ile birlikte evrilerek gelişiyor; pazar hala istikrarsız olsa da hızla büyüyor.
Yeni İçerik Trendleri
İçerik Pazarlamasında yeni standart TV dizisi formatı global OTT'ler tarafından getirilen 8 x 45'' oldu. Yeni yükselen trend, her biri 15-20 dakikalık 3-4 bölümden oluşan ve YouTube'un kullanıcı deneyiminden gelen mikro diziler. Tabii ki tüm formatlar içerik üretiminde kullanılmaya devam edecek ama içerik tüketiminin ağırlığı bölüm başına çok daha kısa içerikler olarak evriliyor. Disney+ ünlü çizgi filmlerini giderek daha fazla 3-4 dakikalık bölümler ile üretmeye başladı bile. Yani yeni içerik trendinde ana odak noktası tüketicinin her an ve her yerde mobil olarak izleyebileceği içerikler üretme haline geliyor.
Çığır Açan Finans Modelleri
Asya ve MENA bölgelerinde lider olan orta ölçekli içerik üreticileri ile OTT devlerinin gelişimi pazarda iki büyük trendi yarattı: ilki yeni bir üretim hunisi oluşması, diğeri ise yeni finansman damarları yaratılma ihtiyacı. Kesin rakamlar olmamakla beraber globalde 2021'de birçok ülkede OTT'lere yönelik içerik üretiminin pandemi öncesi rakamları ikiye katladığını gösteriyor. Günümüzde her platform kendine özgün içerik üretmek istiyor ancak buna karşılık üretim giderek çok daha pahalı hale geliyor, ek olarak yeterli uzmanlığa ve kapasiteye sahip yapımcı firmaların sayısı ise aynı oranda artışta değil. Bu nedenlerle SVOD’ler için abone finansmanı dışında yeni finansman seçenekleri bulmak çok daha önemli hale geliyor.
Netflix bu yönde ilk adımı atarak iki ay önce önemli bir oyun geliştiricisi Night School Studio’yu satın aldı ve farklı bir gelir modeli yaratma yoluna gitti, bu da bize TV içerikleri ile oyunlar arasında birçok sinerjinin geleceğinin de göstergesi oldu.
Finansman yaratmada ikinci yöntem ise abonelik gerektirmeyen, geleneksel reklam geliri ile yönetilen ve 24 saat kanalları ile lineer TV’ye benzeyen FAST sistemleri, AVOD'ler. Bu yöntemle bazı SVOD firmaları finansmanlarını AVOD modelleri ile kapatma yoluna gitmeye başladı.
Üçüncü finansman yaratma modeli ise Ürün Yerleştirme: hikayeleri, dizileri, karakterleri veya anları farklı markalarla ilişkilendirme yöntemi ile OTT’ler kendilerine oldukça iyi kaynaklar yaratabiliyor, içerik pazarlaması gitgide daha önem kazanan bir alanhaline geliyor. Netflix yapımı Spenser Confidential filmi 2020 yılında ürün yerleştirmeden 84 milyon doları geliri platforma kazandırdı. İçerik Pazarlaması SVOD işinin denkleminin değişeceğini de bize gösteriyor.
Yeni trendlerde öne çıkan önemli konulardan bir diğeri ise önümüzdeki günlerde içerik üreticilerinin birlikte satın alınabileceği platformlar olacak, gelecekte tüketicinin satın almak için seçmek durumunda olacağı 15-20 OTT platformundan ziyade hepsini kapsayan ve toplu satın alınabilecek 1-2 kaynak platrofm görecek olabiliriz.
Comments